Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η όξινη βροχή είναι ένα μεγάλο οικολογικό πρόβλημα πάνω στη Γη. Αναγκάζει τα ψάρια και τα φυτά να πεθαίνουν στις λίμνες και τα ποτάμια. Επίσης προκαλεί ζημιά στον άνθρωπο, γιατί τρέφετε με ψάρια και λαχανικά ενώ πίνει αυτό το νερό. Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει όλοι να αντιμετωπίσουμε μαζί και να προσπαθήσουμε να το μειώσουμε. Εντούτοις η όξινη βροχή δεν δημιουργεί μόνο αυτά τα προβλήματα. Προκαλεί πολλά ακόμη προβλήματα όπως είναι η δηλητηρίαση. Η όξινη βροχή είναι λοιπόν θανάσιμη. Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό?



ΕΡΓΑΣΙΑ

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΞΙΝΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Πόσο άσχημη είναι η όξινη βροχή και ποιες οι επιπτώσεις στα ακίνητα; Πώς μπορούμε να προστατέψου μνημεία και αγάλματα σε περίπτωση όξινης βροχής; Από ποια αέρια δημιουργείτε η όξινη βροχή και πώς μετρούμε την οξύτητά της. Ρύπανση του αέρα από την όξινη βροχή και ποιες οι επιπτώσεις στη υγεία μας;






ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ


Το τμήμα θα μοιραστεί σε δύο ομάδες των δώδεκα ατόμων, έπειτα η κάθε ομάδα θα χωριστείτε σε τρείς υποομάδες των τεσσάρων ατόμων. (σχήμα.1)
Αφού κάνουν όλες οι ομάδες την παρουσίασή τους καλούνται οι μαθητές να σχολιάσουν μεταξύ τους τα αποτελέσματα. Η καλύτερη αφίσα θα αναρτηθεί στην κύρια είσοδο της σχολής.













Σχήμα.1


Η (Α) υποομάδα θα ψάξει για κάποιο σχετικό video ή θα δημιουργήσει ένα, για τις επιπτώσεις πάνω στα ακίνητα. Θα κατασκευάσουν διαφάνειες για να παρουσιάσουν στο τμήμα μαζί με το video σε μία διδαχτική περίοδο.(για σχετικά video μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ιστοσελίδα http://www.youtube.com/ χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά ΄΄ acid rain΄΄)
Άλλες πηγές στο διαδίχτυο:
http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=1858

http://utopia.duth.gr/~ad5286/


Η (Β) υποομάδα θα ψάξει μέσα από διάφορες πηγές (οι οποίες δίνονται από τον καθηγητή σε μορφή ιστοσελίδας) και θα κατασκευάσει μια παρουσίαση σε power point όπου θα επεξηγούν πώς δημιουργείται η όξινη βροχή και πώς μετράμε την οξύτητά της. Στην παρουσίαση πρέπει να φαίνονται ένα-ένα τα βήματα που δημιουργείται.
Ιστοσελίδες:
http://www.e-telescope.gr/gr/cat08/art08_040516.htm

http://74.125.43.132/translate_c?hl=el&langpair=en%7Cel&u=http://www.ace.mmu.ac.uk/kids/acidrain.html&prev=/translate_s%3Fhl%3Del%26q%3D%25CF%258C%25CE%25BE%25CE%25B9%25CE%25BD%25CE%25B7%2B%25CE%25B2%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2587%25CE%25AE%2Bwebquest%26tq%3DAcid%2BRain%2BWebQuest%26sl%3Del%26tl%3Den&usg=ALkJrhh132vKptE_Xj7VULxv5cuk0J0HgA

http://utopia.duth.gr/~ad5286/


Η (Γ) υποομάδα θα αναλάβει να κατασκευάσει μία αφίσα η οποία θα αναρτηθεί στην είσοδο της σχολής. Η αφίσα αυτή θα έχει ως κύριο θέμα τη ρύπανση του αέρα με αποτέλεσμα να δημιουργείτε όξινη βροχή. Τί επιπτώσεις έχει στην υγεία μας και πώς μπορούμε να προστατευτούμε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εικόνες απ’ το διαδίχτυο (google) αλλά να πάρετε και διάφορες ιδέες από video.
χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά ΄΄ asid rain΄΄)


Αφού γίνει η παρουσίαση στην τάξη και από τις δύο ομάδες θα καλέσουμε το κάθε μαθητή να σχολιάσει την δική του εργασία σε σχέση με αυτή της άλλης ομάδας.

Συμπέρασμα

Αφού ερεύνησαν και έγραψαν σχετικά με την όξινη βροχή, θα πρέπει να έχουν μια πιο σαφή ιδέα για τα προβλήματα που προκαλούνται από το φαινόμενο αυτό. Θα μπορούν να κάνουν μια αυτοκριτική σε σχέση με αυτά που βρήκαν και απάντησαν σε σύγκριση με την άλλη ομάδα.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. http://www.e-telescope.gr/gr/cat08/art08_040516.htm
2. http://utopia.duth.gr/~ad5286/
3. http://www.neo.gr/website/ergasiamathiti/37.htm
4. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%AE
5. http://www.tmth.edu.gr/el/kiosks/environment/atmosphere/envi_he3.html
6. http://www.slideshare.net/thtsag/ss-1003481

10 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ αξιόλογη εργασία, απλά διόρθωσε στην διαδικασία τη λέξη κλειδί. Το σωστό ειναι acid rain.
    Επίσης πιστεύω ότι τα συμπεράσματα θα έπρεπε να γραφτούν μόνο στην ελληνική γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. σχετικά καλή εργασία όμως περιέχει πολλές πληροφορίες η εισαγωγή με αποτέλεσμα να κουράζεται ο μαθητής και η εργασία δεν μπορεί να είναι σωστή εάν περιέχει τους στόχους με την μορφή ερώτησης!
    ΜΠΕΚΙΡΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολύ καλή η εργασία σου ,με πρωτότυπο θέμα!ίσως θα μπορούσες να χωρίσεις αλλιώς τις ομάδες,ώστε να μην χρειάζονται τόσες υπο-ομάδες.Παρόλαυτά έχεις αναθέσει επαρκώς εργασίες για την κάθε μια,οπότε δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα!
    ΚΟΥΦΙΑΔΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ωραία εργασία!Με καλές ερωτήσεις στο στάδιο της εισαγωγής και καλές εργασίες. Θα προτιμούσα βέβαια λιγότερη εισαγωγή και κανένα βίντεο για να είναι πιο κατανοητό- παραστατικό το θέμα στους μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαλη εργασια ομως πιστευω οτι καλο θα ηταν να χρησιμοποιουσες και κανενα βιντεο για να κερδισεις το ενδιαφερον των μαθητων.
    ΡΟΥΣΣΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλή εργασία με πολλές πληροφορίες για τι θέμα. Παρ'όλα αυτά θα μπορούσε να περιέχει πολυμέσα ώστε να κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών. ΣΚΟΛΙΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Kαλη εργασια αλλα καλο θα ηταν να υπηρχε καποιο βιντεο και αλλα πολυμεσα.
    ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχετικά καλή εργασία. Αλλά κυριαρχεί η απουσία πολυμμέσων. και με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές μπερδεύονται αισθητά. Άριστη δομή και ταξινόμηση της άσκησης. Περισσότερα Πολύμέσα είναι αναγκαία.
    Μπαμπές Κων/νος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. polu oraio to thema ths ergasias sou. epishs enerthses plousio uliko. h aksiologish sou einai leptomerhs pragma to opoio tha katatopisei tous mathites kai tha proseksoun pou na mhn kanoun lathos kai pos na kinhthoun.
    EYAGGELOU

    ΑπάντησηΔιαγραφή